Amerykanie zwolnili przetrzymywanego fotoreportera


Amerykańskie władze wojskowe uwolniły w środę w Iraku fotoreportera Reutersa przetrzymywanego przez blisko półtora roku bez przedstawienia zarzutów.

Za 80 tys. złotych kupiec z Warszawy nabył samochód Citroën C5, który otrzymał Tomasz Lis jako nagrodę dla Dziennikarza Roku 2009. W jesiennej ramówce TVN 24 zadebiutuje talk-show Małgorzaty Domagalik "Ona i on". Paweł Bień, dotychczas wiceprezes Presspubliki, został prezesem tej spółki. Zastąpił Trulsa Velgaarda. Taką decyzję podjęto wczoraj podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy.



Z "Super Expressu" (Murator SA) może zniknąć cotygodniowy dodatek "Super Eros". At Media zawiesiły sprzedaż reklam w kanale E! Entertainment. - Sprzedaż została zawieszona do odwołania - informuje Anna Boniecka, channel account executive w At Media. Agencja informacyjna Agence France-Presse (AFP) ma nowego szefa – został nim Emmanuel Hoog.

Historia Zbrodni Katyńskiej, biogramy jej ofiar oraz informacje o programie "Katyń... ocalić od zapomnienia" znalazły się na uruchomionym portalu www.katyn-pamietam.pl.

Przed Sądem Rejonowym w Suwałkach (Podlaskie) rozpoczął się w piątek proces dotyczący przypadków korupcji związanej m.in. z działalnością telewizji publicznej. O przyjęcie łapówek oskarżony jest były kierownik redakcji TVP w Suwałkach. Andrzej S. nie przyznał się do winy. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zakończyła postępowanie o odebranie koncesji łódzkiemu Radiu Złote Przeboje 101,3 FM (Agora SA).

Dwie osoby będą się ubiegać o stanowisko prezesa Polskiego Radia, a dziesięć – o cztery miejsca członków zarządu spółki. Wczoraj otwarto zgłoszenia od kandydatów. Radio Eska (Grupa Radiowa Time SA) uruchomiło platformę muzyczną FabrykaMuzy.pl z internetowymi kanałami tematycznymi oraz strefą muzycznych nowości. Do grona zainteresowanych zakupem tygodnika "Wprost" (AWR "Wprost") dołączył Infor PL SA – wynika z nieoficjalnych informacji "Presserwisu". Do spotkania przedstawicieli obu wydawnictw ma dojść jeszcze w tym tygodniu. Z naszych informacji wynika, że spotkanie Ryszarda Pieńkowskiego, prezesa Infor PL SA, z przedstawicielami AWR "Wprost" będzie dotyczyć przejęcia "Wprost".



Serwis społecznościowy YouTube ogłosił decyzję o wprowadzeniu reklam w czasie wyświetlania filmów udostępnianych przez internautów. Brytyjski nadawca BBC udostępni do powszechnego użytku materiały szkoleniowe, podał dziennik "The Guardian". W pierwszej piątce najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych 2009 roku – jak wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów – były aż trzy kanały Grupy TVN: TVN24, TVN i TVN CNBC Biznes. Wśród portali internetowych zwycięzcami okazały się Onet.pl i TVN24.pl.

Jan Ordyński wrócił do TVP Info


Jan Ordyński po kilkuletniej przerwie wrócił do kanału TVP Info. Od czwartku prowadzi tam ”Rozmowę dnia”.

Viva bez interaktywnych zabaw


Kanał Viva Polska rezygnuje z zabaw interaktywnych dla swoich widzów.

Disney największym koncernem medialnym świata


Disney Co. jest liderem dorocznego zestawienia gigantów medialnych, przygotowywanego przez berliński ośrodek badawczy Institut für Medien-und Kommunikationspolitik.

Do TVP Info wrócą dziennikarze "do zwolnienia"


Do kanału TVP Info wrócą dziennikarze, których w sierpniu umieszczono na listach zwolnień grupowych – nieoficjalnie dowiedział się ”Presserwis”.

Ks. Kazimierz Sowa laureatem nagrody NBP


Ks. Kazimierz Sowa, dyrektor kanału Religia.tv, został laureatem tegorocznej edycji nagrody NBP im. Władysława Grabskiego.

Wpływy reklamowe telewizji nie zmalały


W listopadzie łączne wpływy cennikowe głównych telewizji ze sprzedaży czasu reklamowego wyniosły 990 mln zł i były o zaledwie 0,1 proc. wyższe od tych z listopada ub.r. (989 mln).

"Panorama" TVP 2 znowu zmieni porę emisji


"Panoramę" TVP 2 czeka kolejna zmiana pory emisji. Prawdopodobnie będzie nadawana wcześniej niż obecnie (22.45). Zmiana zostanie wprowadzona na początku przyszłego roku.

Kolej w Rosji z własnym kanałem satelitarnym


We wrześniu br. wystartuje całodobowy kanał telewizyjny rosyjskich kolei RŻD.

Axel Springer nie kupi N24


Koncern medialny Axel Springer nie zamierza przejmować niemieckiej telewizji informacyjnej N24.

Radio Tok FM pożegnało się z Igorem Janke


Radio Tok FM (Agora SA) rozstało się z Igorem Janke, publicystą ”Rzeczpospolitej” i szefem Salon24.pl, który prowadził wtorkowe poranki w stacji. Redaktor naczelna Tok FM zdecydowała tak po protestach słuchaczy.

TVP Info wprowadzi pasma z gospodarzami


TVP Info wprowadzi jesienią kilkanaście nowych programów, a także zmieni grafikę i scenografię.

Obroty niemieckich wydawców prasy spadają


Obroty niemieckich wydawnictw prasowych spadną w br. o 9,4 proc. w porównaniu z 2008 rokiem – prognozuje Związek Niemieckich Wydawców Prasy (VDZ).

Point Group większościowym udziałowcem "Wprost"


Platforma Mediowa Point Group SA, wydawca m.in. miesięczników "Machina" i "Film", kupiła pakiet 80 proc. udziałów w spółce AWR "Wprost".

Nowości w wiosennej ramówce TVN


TVN nie przygotował na wiosnę wielu nowości. Stawia na nowe edycje znanych już programów. - Czas skończyć zimowe wakacje, bo znudzeni powtórkami widzowie mogliby już do nas nie wrócić - żartował dyrektor programowy TVN Edward Miszczak na konferencji prezentującej nową ramówkę stacji.

Średni po 3,5 mln widzów ogląda piłkarzy ręcznych


Mecze polskiej reprezentacji na Mistrzostwach Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn przyciągają do Polsatu średnio 3,5 mln widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Nowe osoby w polskim oddziale Fox


Fox International Channels Poland znów zatrudnia marketing managera i PR managera, jednocześnie kończąc współpracę z agencją On Board PR.

Dyrektor Agencji Reklamy Polskiego Radia odwołana


Zarząd Polskiego Radia odwołał wczoraj ze stanowiska dyrektor Agencji Reklamy Teresę Ziółkowską.

Z TVP odejdą znani dziennikarze


Rafał Ziemkiewicz, Igor Zalewski i Grzegorz Pawelczyk odejdą z TVP Info - dowiedział się "Newsweek". To efekt medialnego sojuszu SLD z PiS.

Iran więzi najwięcej dziennikarzy


Co najmniej 52 dziennikarzy przebywa obecnie w irańskich więzieniach – wynika z raportu ogłoszonego wczoraj przez Komitet Ochrony Dziennikarzy (CPJ).

Miliard odsłon dziennie na YouTube


Społecznościowy serwis wideo YouTube ogłosił, że notuje ponad 1 mld odsłon dziennie.

Internautów w Polsce już nie przybywa


Po raz pierwszy w historii badania Net Track, prowadzonego od 2001 roku, kolejny wynik penetracji Internetu nie wzrósł, a nawet minimalnie spadł w stosunku do poprzedniego pomiaru. W okresie lipiec - wrzesień br. z Internetu korzystało 49,4 proc. całej populacji.

TVP chce uruchomić kanał z serialami


Telewizja Polska SA rozważa uruchomienie kanału nadającego seriale – wynika z informacji "Presserwisu".

Patrycja Kotecka dementuje - "nie chodziłam i nie chwaliłam się"


- Nie chodziłam po korytarzach TVP i nie chwaliłam się, że tam wracam - napisała w oświadczeniu przesłanym Onet.pl Patrycja Kotecka. Dziennik.pl napisał, że była wicedyrektor Agencji Informacji TVP ponownie obejmie stanowisko w spółce.

Eurozet stworzy konkurencję dla serwisu Muzodajnia.pl


W połowie czerwca koncern Eurozet planuje uruchomienie serwisu muzycznego Niagaro.pl.

Wydawca "Futbol News" chce kupić "Przegląd Sportowy"


Spółka Sportlive24, wydawca "Futbol News" i "Magazynu Futbol", jest zainteresowana przejęciem "Przeglądu Sportowego" od Axel Springer Polska – dowiedział się "Presserwis".